zondag 25 juni 2017

Blaadjessjaal

Jaja.. ik weet het!
Ik had écht een Zomerpauze genomen… ;o)

Maar… toch ben ik weer even in Blogland.
Want ik ben zóó trots op mijn Blaadjessjaal
die eindelijk af is J

Die sjaal waar ik in het begin zo ongelofelijk mee gemodderd heb..
Met een patroon wat niet te volgen bleek
voor de gemiddelde breister..
Maar waar ik dankzij de hulp van Hanneke uit Hengelo
en later van breivriendin Riet
gelukkig toch uit kwam!

En nee, één foto is in dit geval niet genoeg ;o)







Het was een geweldig leuke uitdaging om deze ajoursjaal te breien!
Ben vooral ook blij met de keuze van de wol en de kleur:
Rowan Felted Twee Aran
(50% merino wol, 25% alpaca en 25% viscose)


Het maakt de sjaal wollig, stoer en behaaglijk,
en.. met die franjes eraan 
in mijn ogen een echte ‘hippiesjaal’ ;o)


Dááág allemaal!

(En.. als het weer zo blijft zoals het nu is..
..misschien tot snel!)

Lieve groetjes vanuit Villa Zeezicht!

38 opmerkingen:

  1. Prachtig! Wat een kunstwerk en wat een geweldige foto's! Ja, dat snap ik helemaal dat je er trots op en blij mee bent. Veel plezier ervan!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou daar mag je met recht een blog aan wijden en trots op zijn. Hij is prachtig!!! Dat je er maar heel lang plezier van mag hebben. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig!!, daar mag je met recht trots op zijn. Leuk dat je hem met ons deelt. Wat een geweldige kleur, die blaadjes komen zo er goed uit,
    Geniet ervan, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sjaal is het geworden! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je sjaal is werkelijk prachtig. Door de kleur is het een echte blaadjes sjaal geworden. Je kan er met recht trots op zijn.
    Ik heb genoten van je mooie foto's. Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi...juist gezellig hoor dat we je weer even zien ;) En wat is ie mooi...echt geweldig!! Alles! De kleur..de wol...het patroon...een groot compliment!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooo, is dat een beeldje geworden! Wat een prachtig kantpatroon en die kleur is heel mooi. En ook nog heel,fotogeniek.. daar ga je veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, daar mag je met recht even voor terugkomen in blogland. In een woord prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik dacht al ......die had toch blogpauze ?? maar ik snap het het bloed kruipt.... :) zo'n mooie sjaal zou ik ook willen laten zien dus ik begrijp het weer helemaal !! en het is een waar juweeltje geworden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je sjaal mooi geworden! Het resultaat mag er zijn!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Moet kunnen toch? Zo'n mooie sjaal wil je toch gewoon laten zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie sjaal hoor! Het lijkt me inderdaad een kattig patroon. Ik kan me voorstellen dat je wat hulp/tips nodig had.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastisch gedaan, superknap,
    ik zou me geen raad geweten hebben, mja ik ben brei blind en doof,:-)
    gezellig dat je er weer even was,
    geniet van de vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Whow zo mooi! Daar mag je echt wel even voor terug komen. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een prachtstuk! Dat heb jij schitterend gedaan! Ik ben één en al bewondering!
    PS Heel leuk om je tijdens je 'blogpauze' toch nog even te lezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is waanzinnig MOOI!
    Ben blij dat je eventjes terug bent,...
    Veel plezier met je blaadjesshawl!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, prachtig! Ik ben ook helemaal weg van de kleur.
    Lieve groetjes en nog een fijne zomerpauze!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi!!! Fijn weer zo een blogje tussendoor. Nog even een vraag/opmerking: was aan het neuzen op de Lupineke blog en zag dat er heel veel weg is uit het archief. Komt dat nog terug? Geniet van je blogpauze. Vr.gr. Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marina, nee dat komt niet terug. Ik heb dat blog helemaal verwijderd. Had eigenlijk geen idee dat er nog wel eens in teruggekeken werd. Sorry! Mocht je bepaalde recepten zoeken, dan kan ik je die wel altijd mailen.

      Verwijderen
  19. die is ook heeeeeel erg mooi,daar mag je zeker trots op zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooh, wat jammer. Niet speciaal voor recepten hoor maar puur voor de info, de foto's, de gezelligheid... Misschien ooit eens bundelen in een boek? Of via villa zeezicht?
    Ik duim ervoor.

    Hr.gr Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het hele blog gebundeld in 6 boeken voor privé gebruik. Alles is nog wel digitaal bewaard.. Wie weet is het wel een idee om er echte boeken van te laten drukken! Als het ooit zover komt laat ik het je weten.

      Verwijderen
  21. Hij is echt mooi geworden! Lekker garen en een schitterende kleur. Dat je er maar lang van mag genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha, Vrouw Zeezicht!

    Ik ben trots op je!
    Wat een prachtige sjaal...
    En inderdaad... een beetje hippie sjaal!
    Ik zie het voor me, are you going to San Fransisco... Heerlijk...

    Dagdag!
    gauw weer vakantie houden hoor...
    Heerlijke zomer!
    Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi onze Jongste is net terug uit San Fransisco ;o) Misschien daarom wel..

      Verwijderen
  23. Daar zou ik ook trots op zijn en willen showen ! Wat een prachtig motief ! Is de kleur nou blauw of groen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een echte donkere aqua tint, geen blauw, geen groen ;o)

      Verwijderen
  24. Een werkelijk prachtige shawl, en wat héérlijk weer, van die bekende Hanneke uit Hengelo, H uit H noemde ik haar altijd ;)vroeger.....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh dit blogje heb ik gemist. Gelukkig kwam ik hem vandaag toch tegen: wow wat een práchtige sjaal!!! Fijn dat je geholpen bent wat patroon betreft, anders had je deze hippiesjaal misschien niet gemaakt. Het is een juweeltje Stefanie! Wat zal je genieten wanneer je hem draagt (nu even niet hé, maar die tijd komt weer...). Veel plezier ermee!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig prachtig ,je kan het hoor ,mooie kleur en stoere uitstraling

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zeker een uitdaging zeg. Maar die blaadjes sjaal is s schitterend geworden zeg...........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Deze had ik gemist, maar ik ben blij hem toch nog gezien te hebben; wat een pláátje! <3

    BeantwoordenVerwijderen